• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 70949
+
-

نصب ۳۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستاها

توسعه
نصب ۳۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستاها

با هدف افزایش مشارکت مردم برای حفاظت از منابع طبیعی ۳۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی به صورت رایگان در روستاهای «دق فینو فراغ» و «لرد خیرکوهی» بندرعباس نصب شد. 

به گزارش ایرنا، رئیس اداره فنی حفاظت و حمایت منابع طبیعی هرمزگان گفت: این آبگرمکن‌های خورشیدی برای اجرای طرح تغییر الگوی مصرف سوخت و جلوگیری از قطع درختان، بوته‌کنی برای سوخت‌های فسیلی، مورد بهره‌برداری دامداران قرار گرفته است.  

«مهدی امیرزاده» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: با تامین اعتبارات لازم از محل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها، ۳۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی سهمیه هرمزگان بود که راه‌اندازی شد. 

 وی بیان کرد: هدف از اجرای این طرح، حفظ ذخایر ژنتیکی، کاهش فشار بر جنگل‌ها، تشویق روستاییان به استفاده از انرژی پاک و بهره‌گیری از سوخت‌های جایگزین فسیلی است. 

 رئیس اداره فنی حفاظت و حمایت منابع طبیعی هرمزگان بیان کرد: در سال جاری، ۱۴۵ آبگرمکن خورشیدی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خریداری شد که برای ۵ شهرستان نصب و راه‌اندازی می‌شود. 

از مساحت 7 میلیون و ۲۰۰ هزار هکتاری استان، 6 میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار جزو عرصه‌های منابع طبیعی است که یک میلیون و ۸۰ هزار هکتار آن جنگل، 4 میلیون و ۹۳ هزار هکتار مرتع و یک میلیون و ۵۶۵ هزار هکتار آن را بیابان تشکیل داده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید